torsdag 19 januari 2012

Lamptillverkning pågår...

Behöver lite extra belysning på ovanvången (har inte en enda taklampa idag)
och började titta lite på olika lampskärmar, det är INTE billigt!!
Jag tänkte att man kanske kunde göra en själv och kom och tänka på lekis när vi
blåste ballonger, tejpade miljoner pappersbitar och sen målade de i olika färger.
Har sett några som gjort lampskärmar med virkade dukar så det fick bli en,
sen nummer två i garn,
blir det fint så blir nummer tre i papper eller något annat skoj..


Det du behöver är:
- Ballonger i strl XXL
- Garn, papper, dukar
- Tapetklister




Dukarna kommer från mamma, mormor och farmor och har legat i garderoben i flera år,
jag kommer nog aldrig ta fram de och använda på bord och fönsterbrädor så
då tyckte jag detta var en kul ide,
nu kommer jag allid ha de framme fast på ett annat sätt! :o)

2 kommentarer:

  1. Gu så coolt! Du måste visa slut resultat! Puss Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag ska visa de med belysning senare, de ska bara torka först!
    Puss & kram

    SvaraRadera